SUNN & STERK over 40

TRENINGSBLOGG for en førtis på vei til 100 med salto over helsekøen!

REGN MED MEG

gratisreklame…

Jeg har en forræder i hodet som stadig vekk prøver å dra meg ned i en eller annen sofa, eller helst foran PCn. Idag regnet det. Så haglet det, og i ren protest bestilte jeg en rosa solkjole som het Tahiti fra StarBlu Resort wear på nettet. Så har jeg lakket neglene i en discokuleturkis glitrende farge. Så ringer telefonen og min kjære ‘nabo’ lurer på om jeg kan ta treningsøktene med ungene i det lokale idrettslaget. En håndfull tynne små bein som løper dobbelt så fort som meg. Jeg har hengt etter dem som et slips de siste tirsdagene, og brukt dem som drahjelp på onsdager når jeg forsøker å løpe Medsols Sognsvann rundt. (Det skal jeg blogge om imorgen! Kult opplegg)

Jeg har i et svakt øyeblikk (nei, sterkt øyeblikk!)  lovet å steppe inn når de to fedrene, som har dratt igang løpetreningen for ungene, ikke kan. Så nå MÅ jeg ut. Men så bra! Det regner og jeg vurderte å avlyse, men NEI det er denne jæ…forræderen!  Igår intervjuet jeg flotte Gjyri Helen Werp, sjefredaktør i KK og initiativtager til KK Mila. – Været og omgivelsene spiller ikke lenger noen rolle, jeg elsker å løpe sa hun, og en masse annet også som kommer på trykk snart. Kan hun, kan jeg.

For jeg kan jo ikke være dårligere. Jeg har en lett regnjakke, en lett caps (lurt når det regner) og VET at å løpe i regnet er sykt deilig, bare man kommer seg over både dørterskelen og den mentale terskelen. Dessuten har jeg to store biter rabarbrapai skvulpende i magen…og jeg som endelig begynte å se skikkelige resultater både på vekten og i speilet. (Forræderen prøver seg desperat for tiden)

Å løpe i regn gir meg i tillegg det Hollywoodfruer betaler en formue for, nemlig HydraOxygen treat mask eller hva de nå kaller det å få real luft og rent vann i fleisen.

Regn med meg, jeg klasker avgårde så søla skvetter om nøyaktig tjue minutter.

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 5. juni 2012 av i Løping.